De Lijn Flex

Vanaf 6 januari 2024 wordt het openbaar vervoer nog duurzamer, betrouwbaarder en flexibeler. Logisch, want De Lijn gaat samen met lokaal bestuur Lievegem voor Hoppin, de nieuwe mobiliteitsvisie van de Vlaamse overheid.

Omslagfoto: Hoppin

Op drukke routes zet De Lijn in op snellere, meer betrouwbare en frequentere bussen en trams. Op plaatsen waar er minder vraag is naar openbaar vervoer, maak je mogelijk gebruik van De Lijn Flex.

Wat is De Lijn Flex?

De  flexbussen van De Lijn Flex vervangen op heel wat plekken in Vlaanderen de gekende belbusjes. Zo ook (op bepaalde plaatsen) in Lievegem. De flexbus biedt mogelijk een oplossing wanneer je jouw reistraject niet of slechts gedeeltelijk kan afleggen met het vast openbaar vervoer.

Hoe reserveer je de flexbus?

Ontdek nu al of je (een deel van) je traject kan afleggen met de flexbus. Raadpleeg de Hoppinreisplanner via de Hoppinapp, -website of -centrale en boek eventueel jouw eerste rit.

  • Maak op tijd je account aan.
  • Kies je halte en tijdstip. Je legt je traject hoogstwaarschijnlijk af met het vast openbaar vervoer. Lukt dat toch niet? Of slechts voor een deel? Dan wordt een flexrit voorgesteld. Bevestig dit voorstel en rond je reservatie af. Je krijgt dan een tijdsvenster van 30 minuten rond je gevraagde ophaal- of afzettijdstip te zien. En moet je ergens écht stipt aankomen? Kies dan ‘arriveer voor’, zo wordt de ophaaltijd nog exacter gepland. En ben jij zeker op tijd op je bestemming.
  • De avond voor vertrek krijg je een herinnering. De exacte ophaaltijd wordt een uur op voorhand bevestigd via sms, telefoon of app.
  • Download de Hoppinapp. Die is 24 uur op 24 beschikbaar. Download de app voor iPhone of voor Android.
  • Surf naar de Hoppinwebsite en vind online je weg.
  • Bel naar de Hoppincentrale. Die kan je elke dag bereiken op 0800 12 2 12.
    • van maandag tot vrijdag: 6.00 tot 19.00 uur
    • weekend en feestdagen: 7.30 tot 15.00 uur

Op tijd reserveren is belangrijk! Vraag je rit aan

  • via de app of website: vanaf 30 dagen tot 30 minuten op voorhand.
  • telefonisch: tijdens de openingsuren van de centrale, tot 30 minuten voor je rit.

Wat mag dat kosten?

Op de flexbus gelden de vervoerbewijzen en tarieven van De Lijn

Reis makkelijk en

  • registreer je abonnement via de Hoppinapp, -website of via de -centrale wanneer je je eerste rit reserveert.
  • koop digitale tickets via de De Lijn- of Hoppinapp.  

Gebruik je een ander vervoerbewijs? Of wil je meer opties kennen? Kom er hier alles over te weten.

 

Meer over dit onderwerp

hoppinpunthoppinpunt

Wat zijn Hoppinpunten?

In de nieuwe aanpak van openbare vervoermaatschappij De Lijn spelen de Hoppinpunten een belangrijke rol.

Lees meer
hoe zit dat nu met het nieuwe nethoe zit dat nu met het nieuwe net

Wijzigingen in het aanbod van De Lijn

Vanaf 6 januari geldt er een nieuw vervoersplan bij De Lijn. Ontdek hier wat dit voor jou betekent.

Lees meer
lijnbus aan haltelijnbus aan halte

Openbaar onderzoek vervoerregio Gent

De vervoerregio Gent heeft op woensdag 22 maart haar ontwerp Regionaal Mobiliteitsplan voor de regio voorlopig vastgesteld.

Lees meer