Stedenbouwkundig uittreksel
Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Hoe kan je de aanvraag doen? Je bent:
- Notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in eNotariaat.
- Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal.
- Burger of overheidsinstantie: via het Vlaamse webportaal
Specifieke dieptevragen of interpretaties kunnen nog steeds gericht worden naar de gemeente (vb. vragen van bodemdeskundigen over de risicogrond in het kader van bodemonderzoek) via vastgoed@lievegem.be
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 50 euro per kadastraal perceel.
Naast de gemeentelijke retributie wordt er ook een platformretributie van 36,50 euro aangerekend per kadastraal perceel. Meer informatie over de kostprijsberekening kan je terugvinden op de gebruikersomgeving van het Vastgoedinformatieplatform (Lievegem hanteert optie 1).
Op 27 juni 2023 werd de gemeente Lievegem aangesloten op het Vastgoedinformatieplatform.