Lievegem heeft een nieuwe huisstijl en logo
De fusie brengt drie identiteiten samen waarbij de eigenheid van iedere gemeente behouden blijft
Voor de ontwikkeling van de huisstijl gingen we in zee met communicatiebureau de Blauwe Peer. Door hun strategische visie en jarenlange ervaring overtuigden ze ons om met hen samen te werken. De Blauwe Peer vertaalde het verhaal van de fusie naar een krachtig en verbindend beeld.
In hun vooronderzoek nam de Blauwe Peer interviews af van ambtenaren, inwoners en politici. Ook het fusiedossier en de verslagen van het burgerforum dienden als inspiratie.
Het logo
De fusie brengt drie identiteiten samen. De eigenheden van de drie gemeenten zullen behouden blijven en de gelijkenissen worden samengebracht in Lievegem. Het logo van de fusiegemeente weerspiegelt deze drie eenheden die de krachten bundelen en er samen voor gaan.
Door te spelen met de drie e’s van Lievegem, kwamen de ontwerpers uit bij drie glimlachen. Dit visueel accent geeft het logo een positiviteit die ook terug te vinden is in Lievegem en zijn inwoners. De fusie schept nieuwe mogelijkheden. Door het bundelen van de krachten en het behouden van de eigenheden ontstaan er synergieën die voor warmte en amusement in de gemeenschap zorgen.
Lievegem is een warme gemeente waar positiviteit mogelijkheden schept voor alle burgers.
Slogan
Lievegem ziet het zitten. Deze slogan verwijst naar het engagement van de drie gemeenten tot fusie maar ook naar het drukke sociale leven dat zich afspeelt in de zeven dorpen. Heel wat verenigingen en organisaties zorgen voor het samenbrengen en vergen de inzet van de burger.
Lievegem ziet het zitten, en dit op heel wat vlakken. De slogan is flexibel en in de communicatiekanalen kunnen varianten gebruikt worden, aangepast aan de context. Deze varianten dienen telkens geïllustreerd te worden met beelden die deze slogan ondersteunen.