Digitale infomomenten

We organiseren verschillende digitale infomomenten om plannen aan onze inwoners voor te stellen, maar ook om te peilen naar de reacties op deze plannen. Omdat we graag zo veel mogelijk deelnemers hebben op deze momenten, proberen we je hier zo goed mogelijk op weg te helpen met digitaal vergaderen.

Bij digitaal vergaderen komen er aantal extra aandachtspunten kijken waarvoor we volgende afspraken maken:

  • Demp steeds je microfoon. Mocht je dit vergeten zijn, dan zal de moderator jouw microfoon dempen.
  • Je kiest zelf of je jouw eigen camera inschakelt.
  • Een vraag stellen doe je door je digitaal handje op te steken, waarna je het woord zal krijgen. Je kan ook steeds een vraag stellen via de chatfunctie.
  • Wees beleefd en hoffelijk.

Voor het infomoment

Moet ik iets installeren om te kunnen volgen?

Neen, we organiseren onze infomomenten steeds via Microsoft Teams. Heb je geen MS Teams op jouw toestel staan, dan opent de link via jouw browser.

Hoe verbeter ik de geluidskwaliteit?

Indien mogelijk, luister je best via een hoofdtelefoon (al dan niet voorzien van een microfoon): op die manier kan je zelf de presentatie duidelijker volgen en ben je zelf beter verstaanbaar.

Is mijn internetverbinding geschikt om te volgen?

Een digitale vergadering vraagt wat bandbreedte, maar is vormt voor de meeste internetverbindingen geen probleem. Wil je de kans op een haperende verbinding verkleinen? Vermijd dan zeker ander datagebruik (cf. streamen) op hetzelfde moment en probeer te volgen op een toestel dat is aangesloten op een internetkabel indien mogelijk.

Hoe log ik in?

Heb je je vooraf ingeschreven, dan ontvang je ten laatste de dag voor het infomoment een uitnodiging via e-mail. Klik op de link in dat bericht en je komt zo in de vergadering terecht.

Tijdens de vergadering

Ik heb een haperende verbinding ... wat nu?

Om zeker te zijn of het probleem zich enkel bij jou stelt, kan je in de chat even polsen of er nog mensen hetzelfde probleem ervaren. Is dit niet het geval, dan kunnen de volgende tips je helpen om de kwaliteit te verbeteren:

  • Werk je via een WiFiverbinding? Probeer aan te sluiten op een internetkabel (indien mogelijk) of verplaats je dichter bij jouw modem.
  • Controleer of niemand anders op dezelfde aansluiting activiteiten uitvoert die veel data vragen (cf. streamen).
  • Schakel je camera uit om het dataverbruik te minderen.
  • Je kan er ook voor kiezen om alle inkomende video uit te schakelen, maar als je dat doet volg je enkel nog op gehoor.

Mag ik tussendoor vragen stellen?

Jouw vragen en opmerkingen zien we graag komen. Afhankelijk van het infomoment kunnen er andere afspraken gelden: de moderator zal in het begin van de vergadering aangeven of je tijdens de presentatie vragen mag stellen of dat deze gebundeld worden aan het einde van de voorstelling.

Hoe stel ik een vraag?

Geef aan dat je iets wil vragen door je digitaal handje op te steken. De moderator zal jou het woord geven van zodra dit mogelijk is. Zet je microfoon aan om je vraag te stellen. Je kan vragen ook steeds typen in de chat.

Na het infomoment

Kan ik achteraf een opname bekijken?

Neen, de infomomenten worden niet opgenomen. Iedereen heeft de kans om deel te nemen. Bovendien wordt alle informatie ook op de website gepubliceerd.

Ik zit na het infomoment nog met vragen.

Neem contact met ons op via info@lievegem.be of 09 396 23 00.